¨

Hur syr vi ihop mötesbokning med marknadsavdelningen?

8 apr 2019

  Hur syr vi ihop mötesbokning med marknadsavdelningen?     När det gäller att få mötesbokningen att harmoniera med marknadsavdelningen är det viktigt att berätta om tidigare erfarenheter och och samarbeten. Det bygger trovärdighet och visar seriositet. Det är referenser och vad som har presterats tidigare som blir måttstocken för hur intressant det blir för [...]


Vad säger de som har MINST nytta av mötesbokning - och mest

8 apr 2019

  Mötesbokning i Stockholm, mötesbokning i Göteborg, mötesbokning i Malmö, mötesbokning i Sverige... MÅNGA har kommit till oss med förfrågningar om mötesbokning i Stockholm, mötesbokning i Göteborg, mötesbokning i Malmö, mötesbokning i Sverige, mötesbokning i Norden och ja, mötesbokning i hela världen! Sedan 2006 har vi genomfört framgångsrika och misslyckade mötesbokningsprojekt och lärt oss både [...]


It’s a numbers game people (mötesbokning, kvantitet över kvalité)

4 apr 2019

  Mötesbokning, it's a numbers game people! Kvantitet över kvalité.... eller?   Om mängden sälj är beroende av mängden möten och mängden möten är beroende av mängden samtal med marknaden är den enda logiska slutsatsen att ringa så många samtal som möjligt för det ger störst mängd sälj. “Om det regnar skäller hunden, hunden skäller [...]


Ny innesäljare, anställa själv eller ta in experter?

4 apr 2019

  Ny innesäljare: anställa själv eller ta in experter?     Låt mig börja med att vara 100% transparent: Adsensus är en försäljningsbyrå som gör precis det titeln beskriver - vi kommer in som experter och stödjer B2B-företag i sin försäljning, exempelvis med innesälj. Men med det sagt är det inte rätt val för alla [...]


Kvalité över kvantitet för mötesbokning!

4 apr 2019

  Mötesbokning, kvalité över kvantitet - såklart!   Den vanligaste kritiken mot mötesbokare är att kvalité på de bokade mötena är alldeles för låg och inte lever upp till förväntningar. Utbudet av mötesbokare är stort och marknaden är mättad. Det som många utav dessa företag gör fel, vare sig de vill erkänna det eller inte, [...]


Köpa mötesbokning, vad kan jag förvänta mig?

22 mar 2019

Köpa mötesbokning; vad kan jag förvänta mig? - eller "Så du funderar på att köpa mötesbokning"   Du går alltså i tankar att extra skjuts i mötesbokningen är det din försäljning skulle behöva. Sannolikt har du landat i denna slutsats - liksom många andra - eftersom du upplever en eller flera av följande: - en [...]


Fungerar kalla samtal idag?

22 mar 2019

“Funkar mötesbokning?”. “Funkar mötesbokning fortfarande?”. “Vad kostar det?”.   Detta är tre frågor som ständigt återkommer när vi pratar om aktiviteter för nykundsbearbetning och “lead nurturing”. Alla tre må vara relevanta, men samtidigt helt omöjliga att svara på om du inte har mer information; mellan vem, under vilka förutsättningar, till vilket syfte, i förhållande till [...]


Hur ökar mötesbokning min försäljning?

22 mar 2019

Hur ökar mötesbokning min försäljning?   Fördelen med att använda sig av kvalificerade mötesbokare är att det frigör tid till annat. Att själv ringa kalla samtal till presumtiva kunder som inte svarar är tidsineffektivt och alternativkostnaden blir hög när andra arbetsuppgifter bortprioriteras. Genom att istället använda sig av kvalificerade mötesbokare nyttomaximeras nykundsbearbetningen och fokus kan [...]


Hur ser ett bra säljmanus ut och varför?

22 mar 2019

Hur ser ett bra säljmanus ut och varför?   Det finns tyvärr inget enkelt svar på “hur ser det bästa säljmanuset ut?”. Ifall du inte orkar läsa något mer är min viktigaste rekommendation till dig att: lyssna på personen du pratar med, var tydlig med syftet med ditt samtal och driv dialogen mot ett tydligt [...]


Mötesbokning pris

22 mar 2019

Mötesbokning pris; hur mycket kostar mötesbokning? Hur långt är ett snöre?   Borde inte frågan vara hur mycket kostar min affär eller kund mig? Vilken är poängen med mötet och därmed mötesbokningen om det inte för säljprocessen framåt? Vi tror att mötet är centralt för att skapa den relation som krävs för försäljning business to [...]


Mötesbokning, process för att komma igång

22 mar 2019

Kom igång med mötesbokningspartner   Adsensus process för att inleda mötesbokningsprocess Du funderar på att dra igång ett mötesbokningsprojekt med Adsensus, men hur kommer det gå till? Adsensus inleder alltid nya samarbeten med ett testprojekt som oftast omfattar tre månader. Denna kallar vi en “Proof of Concept” (PoC) och går ut på att: 1) Säkerställa [...]


Vad är BANT-modellen

9 jun 2017

En riktig klassiker i säljsammanhang är BANT-modellen för kvalificering av leads. Vad är BANT-modellen?   VAD ÄR skillnaden mellan kvalificerade leads och leads? Vad är skillnaden mellan kvalificerad mötesbokning och mötesbokning? Ett sätt att avgöra om ett möte eller lead är kvalificerat eller inte är BANT-modellen. BANT-MODELLEN är ett kvalificeringsramverk skapat för säljare av IBM. [...]


Hur du blir bäst på mötesbokning - varför kalla samtal är viktigt

5 jun 2017

Våra vänner Peter Kuylenstierna och MötesbokningStockholm.se delar med sig: Hur du blir bäst på mötesbokning - varför kalla samtal är viktigt   OM DU ELLER DITT FÖRETAG vill bli bäst på kvalificerad mötesbokning via kalla samtal är det första och viktigaste steget att se ditt arbete som viktigt och värdeskapande. Att förändra sitt mindset till att se [...]


Ökar mötesbokning faktiskt försäljning?

22 maj 2017

Ökar mötesbokning faktiskt försäljning?    Mötesbokning.nu bad Adsensus marknadschef Carl Ericson dela med sig av sina tankar kring mötesbokning och huruvida det har en ökande effekt på försäljning.    Utbudet av Mötesbokare är stort och marknaden är mättad. Men korrelationen mellan fler säljmöten och ökad försäljning är inte 100%-ig, även om mötesbokningsleverantörerna gärna vill få [...]


Tracking: